We staan er nooit bij stil, dat een dierenarts ook wel eens ziek kan zijn. Gelukkig gebeurt het bijna nooit maar als het gebeurt dan zijn de reacties nogal eigenaardig.
De nacht voorspelt niet veel goeds
Ken je dat, dat er ’s avonds nog niets aan de hand is en je ’s nachts al in de gaten krijgt dat de dag die gaat komen niet gaat worden wat het moet zijn?
Ik word wakker naast een man die ziek is. Sowieso is een man met griepachtige verschijnselen al een dingetje maar als die man “toevallig” ook nog de dierenarts is, die die dag moet werken met een bomvolle agenda, dan heb je een probleem. Oftewel, IK heb een probleem.
Erwin wordt altijd heel vroeg in de ochtend wakker en deze keer klonk het niet zo goed. O jee, gelukkig duurt het nog 4 uur voordat het 9:00u is en we zijn optimistisch. Misschien trekt het nog weg in de aankomende uren (please!). Maar dat doet het natuurlijk niet.
Ik krijg zijn mobiel overhandigd
Om half negen geeft Erwin zijn mobiele telefoon aan mij en dat is geen goed teken. Dit betekend; – ik ben ziek en kan niet werken -. En als ik naar hem kijk lijkt me dat een verstandige beslissing.
En dan begint de ellende van een paraveterinair. Als ik nu alleen zijn vrouw geweest was dan had ik één telefoontje naar de kliniek kunnen doen met de mededeling “de dokter is ziek en kan helaas niet komen” maar die vlieger gaat voor mij niet op. Ik mag de agenda openen en iedereen die voor vandaag bij Erwin staat ingepland gaan bellen.
Goedemorgen ik bel u op om de afspraak van vandaag te verzetten want de dierenarts is ziek
“Maar dat kan niet! IK heb een afspraak en die moet doorgaan.”
Maar mevrouw daarvoor bel ik u, de dierenarts is ziek en kan niet werken.
“Ja maar hij kan voor mij toch wel even komen? Zoveel werk is het toch niet?”
“He gatsie hoe kan dat nou? Hij is toch dokter”
“Daar ben ik niet blij mee, ik heb speciaal een dag vrij genomen vandaag, hoe ga jij dit oplossen?”
“Oh wat jammer want Fikkie loopt al drie weken kreupel en ik vind het nu wel erg zielig dat hij nu langer moet wachten” (note: afspraak was de dag ervoor gemaakt)
“Dat kan niet ik heb gisteren nog een afspraak gemaakt en toen was er niks aan de hand”
“GVD ik heb de hele week geen tijd meer om langs te komen!”
En toen kwam het toch nog
“Goh wat vervelend voor de dokter. Natuurlijk geen probleem, dan verzetten we de afspraak toch gewoon. En wilt u de dokter veel beterschap wensen!
Bij zo’n klant plak je digitaal een gouden hartje in de patiëntenkaart!